Povestea Onestin

A fost odata …

Intr-o seara friguroasa a anului 2002, cand vantul sufla cu putere afara, iar lemnele trosneau in foc, o idee a incoltit in sufletele a doi parinti dragi noua: aceea de a incalzi inimile oamenilor si de a inalta spre cer glasuri tinere, cristaline, in preajma mult-asteptatelor sarbatori de iarna.

Cor

Asa a luat nastere cea mai importanta activitate, Corul, reluata de atunci an de an cu acelasi entuziasm si de la care a plecat intregul concept ONESTIN. Certificatul de nastere l-am primit in 22 decembrie 2005, cand am intrat in randul ONG-urilor romanesti.

Teatru

Multi tineri ne-au trecut de atunci pragul ?i numarul activitatilor a crescut si el. Entuziasmul ?i dragostea pentru muzica si teatru ne-au adus pe marile scene, in ropotele de aplauze ale salilor pline. In 2007, trupa noastra de teatru a cucerit si capitala, introrcandu-se cu Marele Premiu al Festivalului International “George Constantin”din Bucuresti.

Caritate, Voluntariat

Nu am uitat nici de cei carora soarta nu le-a suras si le-am oferit tot sprijinul nostru, prin actiunile caritabile pe care le-am desfasurat. Spectacolele de caritate Onestin au avut loc an de an cu implicarea tinerilor artisti ai asociatiei.
“Fa o bucurie daruind o jucarie!” Asa a sunat indemnul care, in 2009, a mobilizat sute de onesteni sa ajute copiii din familii sarace. Lacrimile din ochii lor plini de speranta au atins inimile onestinilor, care au reluat campania si in 2010.
Tot in acest an, atata timp cat din cer au curs lacrimi, am venit in ajutorul celor care au avut nevoie de noi. Campania “Sterge lacrimile aduse de ape” a ajuns la inimile onestenilor si a fost incununata cu succes.

Campanii de informare

Pe parcursul ultimilor ani am ajutat tineretul onestean sa inteleaga si sa depaseasca problemele specifice varstei, prin campanii ample de informare. Astfel, fluturasii si pliantele despre implicatiile avortului ori ale violentei domestice si-au luat zborul catre casutele po?tale ale onestenilor.

ONG Fest

Personaje vechi, care in 2002 pusesera bazele povestii noastre, dar peste care timpul nu a trecut, au participat, 8 ani mai tarziu, la cel mai mare targ national al organizatiilor non-guvernamentale, ONG Fest- Bucure?ti, unde au spus si altora povestea noastra.

Mentorat, Origami

Iata-ne, atatia ani mai tarziu, cand bruma cunoasterii s-a asezat cumva peste personajele mai vechi, impartasindu-le din experientele noastre si copiilor de gimnaziu, prin Scoala de mentorat. Ne-am jucat, am invatat si le-am aratat ce inseamna sa fii Onestin.
Spiridusii nostrii, pasionati de handmade au lucrat cu multa indemanare si au organizat pentru voi, in 2009, chiar si un concurs de origami, pentru a va arata ca oricine poate fi Spiridusul Mosului in povestea noastra.

Radio, Ziar

Apoi am luat microfoanele, reportofoanele si camerele in spinare si am plecat in cautarea oamenilor care au multe de spus, in cursul Reporter Tin, incet am ajuns si in studio-urile de radio Kit Fm si Connect Fm, unde am invatat ce inseamna lumea mare a mass-mediei, iar acum suntem prinsi in aceasta aventura de a avea un ziar scris de tineri.

Training-uri, proiecte , proiecte europene

Setea de cunoastere ne-a impins sa ne depasim limitele, de aceea am participat la nenumarate cursuri atat in tara cat si in strainatate, iar prin cele peste 35 de proiecte internationale, intreaga Europa ne-a aflat povestea.

Lasat de sec, concerte, aniversari

Pentru ca ne plac atat de mult momentele de recreere, inainte de fiecare post dam frau liber imaginatiei intr-o petrecere de Lasat de sec, mereu colorata de personaje si costume inedite. Ne cantam povestea pe ritmuri de folk, si nu uitam niciodata de aniversarile onestinilor.

Drumetii, tabere

Drumetiile si taberele de vara, de iarna sau de supravietuire testeaza limitele tinerilor, le ofera distractie, prieteni si experiente de neuitat. In ultimul an, alaturi de noi in aceste tabere a stat si Clubul Montan Refugiul Onesti.

Noi Initiative

Proiectul Centrul de , informare, consiliere si voluntariat este ultima noastra mare incercare, proiect in cadrul caruia am infiintat si primul ziar din judetul Bacau total color, ORA 25 .
Va asteptam si pe voi sa fiti personaje reale intr-o adevarata poveste. Prin voi, povestea merge mai departe!!!

Sursa: Ziarul Ora 25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu