HEARTS THAT THINK - Vicenza, Italia

In perioada 10-17 octombrie, in provincia Vicenza (mai exact  in Breganze si Bosco di Tretto) , Italia, s-a desfasurat proiectul European “Hearts that think” , unde au participat 8 tineri ce au reprezentat Asociatia de Tineret ONESTIN.  Proiectul a avut ca tema voluntariatul, unde cei 40 de participanti din tari precum Italia, Franta, Luxemburg, Suedia si bineinteles Romania au realizat un un scurt film documentar pentru promovarea voluntariatului, in care regizori, actori si cameramani au fost chiar ei. Acesta a fost vizionar la final de catre o parte din tinerii din Breganze, asta nu inainte ca organizatorii sa prezinte proiectul la Consiliul Local si la o scoala din acelasi oras. Aici, o parte dintre participanti au avut ocazia sa-si exprime cateva pareri legate de acest proiect si sa vorbeasca despre experienta acumulata acolo.


Mândri ca suntem români!
Nu putea lipsi si seara interculturala unde fiecare tara si-a prezentat mancarea si traditiile iar, ca de obicei, romanii au fost revelatia serii: ”Am avut cea mai frumoasa prezentare si m-am simtit foarte mandra de tara mea, mai ales cand am vazut ca la sfarsit ceilalti participanti au venit  sa-i invatam dansurile noastre.” ne relateaza unul din participanti ,  reprezentant al Asociatiei de Tineret Onestin. Intr-una din zile, tinerii au avut ocazia de a vizita frumosul oras Venetia, unul dintre cele mai romantice orase ale lumii, dar in acelasi timp complicat, datorita numeroaselor stradute mici printre care este foarte usor sa te pierzi.
Pe parcursul proiectului, pe langa realizarea filmului documentar, tinerii au invatat lucruri noi: si-au imbunatatit abilitatile de comunicare in limba engleza, au socializat, si-au facut prieteni din alte tari, au avut ocazia sa afle mai multe și despre celelalte culturi. De asemenea, au facut si munca de voluntariat la Azilul de batrani “Villa Sant'Angela” si in parcul aceluiasi oras, Breganze.
Iata, in final, cum ne descrie aceasta participare in proiect Diana, un alt membru al Asociatiei de Tineret Onestin:  “Acolo am format un grup foarte unit, indiferent de nationalitate, am muncit si ne-am distrat impreuna. Abia cand am ajuns in Bucuresti am realizat ca totul s-a terminat si eram trista pentru ca stiam ca acest timp nu o sa-l mai pot retrai. A fost o experienta frumoasa din care sper pe viitor sa pun in aplicare tot ce am invatat”.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu